Primer contacte amb els sámi

Març 9, 2008 a les 11:52 pm | Arxivat a Sápmi | 2 comentaris
Etiquetes: , , , , , , ,

Abans d’arribar a la idea de la volta al món, ja em vaig començar a interessar per el cas concret dels sámi, el poble indígena de Sápmi (erròniament anomenat Lapònia), territori que els pertany i que inclou parts del nord de Suècia, Noruega, Finlàndia i la península Kola de Rússia. La història de com em vaig interessar per aquest poble és llarga, i segurament té uns orígens una mica inconscients en certes coses que vaig veure o llegir quan era petita. Un altre dia l’explicaré. Però encara era, em fascina que una societat nòmada de caçadors-recol·lectors continuï sobrevivint a l’Europa del segle XXI.

Per això, el passar mes de desembre, vaig voler visitar-los. A quinze sota zero i amb tres hores de llum al dia, era probable que el territori estigués prou buit de turistes com perquè aconseguís esbrinar algunes coses. Els resultats d’aquell viatge van ser positius, més del que mai hauria pogut creure. En d’altres entrades escriure sobre tot allò que vaig aprendre; de moment, em fa il·lusió compartir les fotografies sobre la cultura sámi que em vaig endur de record.

Anuncis

2 comentaris »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. M’encanta el nou blog (format, contingut…). A veure si passades vacances ens veiem al despatx! una abraçada!

  2. tinc 15 anys i tampoc sé ben bé per què, però sempre he tingut una certa obsessió amb Finlàndia i sobretot amb el nord més nord!

    Només voldria saber com t’ho fas per entendre-t’hi, en anglès o si saps una mica de finlandès o fins i tot unamica de sami, a saber…! És que jo tinc moltes ganes d’anar-hi un dia i voldria preparar-me encara que sigui psicològicament!

    el meu mail és ximeletak@gmail.com, si tinguèssis temps m’agradaria que em puguessis escriure quatre ratlles més sobre aquest lloc tan i tan preciós. Vas arribar a la costa?


Deixa un comentari

Bloc a WordPress.com.
Entries i comentaris feeds.

